Utolsó kommentek

  • dslll: 2021-ben megváltam tőle. Egy időre. Nem kaptam vissza. de mégis megvan. Magyarázat: Eltört a toll rögzítőpöcke (kis szürke műanyag). Nem tudom, hogy beleakadt-e valamibe, vagy elöregedett, egyszer a... (2022.12.03. 17:09) Tartósteszt: Victorinox Midnite Manager
  • dslll: Nem használtam, így túladtam rajta. (2022.12.03. 17:04) Tartósteszt: Sanrenmu T11
  • dslll: Eladtam. Vic 58mm-es helyett túl nagy volt, EDC-re meg túl pici. (2022.12.03. 17:03) Kínai svájci
  • dslll: A gombelemet tavaly kicseréltem, mert már nagyon halovány volt. (2018.05.20. 18:07) Tartósteszt: Victorinox Midnite Manager
  • dslll: Hogy mire használom a kispengét? Nem tudom, szinte mindenre. Kisebb, így jobban irányítható. Rendes pengének van nálam másik bicska, az egykezes, azt veszem elő olyan célra, amikor megzúzhatom (kemé... (2017.10.10. 12:52) Tartósteszt: Victorinox Huntsman
  • Utolsó 20

Címkék

bicska (3) böker (2) bugyli (1) cakli (1) edc (1) enlan (1) fejesgörbe (3) francia (1) gerber (2) herbertz (1) kína (4) kkve (4) kocsis (1) leatherman (1) maskara (2) náder (2) opinel (3) révész (2) sanrenmu (5) tarjányi (1) törvény (1) victorinox (9) wenger (2) Címkefelhő

Kínai svájci

2018.05.20. 12:00 dslll

Kíváncsi voltam rá, vettem egy kínai svájci bicskát. Nem, nem a Victorinox hamisítványokra gondolok.

A Böker vágott bele, hogy a svájci bicskának versenytársa próbáljon lenni. Több méret, több szín, sok szerszám, úgy tűnik komolyan gondolják. Itthon is lehet kapni, a cikk írásakor pl. a Bladeshopban több modell is volt (Böker Tech Tool illetve City Tool néven érdemes keresni).

A Böker Kínában gyártatja,a  Sanrenmu-nál, az eredeti SRM-eket azonban nem engedi Európába. Dehát ugye van az Ebay vagy Aliexpress (utóbbin Mack Walker néven futnak). Én pont a legkisebb méretet vettem, amit tudtommal a Böker nem is 'vett át'. (6-os sorozat.)

1. Nem olcsó. Nemcsak a Böker, de az SRM-ek sem. Én kb. 3000 Ft-ért vettem, alig többért Victorinoxot is kaphatok (élettartam garanciával).

2. A csomagolás meglepően igényes, kenterbe veri az alap Vic-ek dobozát. Külső kartondobozka, benne katalógus, a bicska kis fémdobozban pihen. (Az más kérdés, hogy esetemben pl. koszos, és kicsit horpadt volt.)

 

3. Maga a bicskába szintén nehéz belekötni. Sandvik penge, G10 markolat (csavarok rögzítik, így lecserélhető), minőségi működés. 

4. Adja magát az összehasonlítás a Victorinox-szal:

Hát a pici Vic pengéje egy vicc hozzá képest. (A 91mm-esek a 7-es sorozattal kb. egy méretűek, a 111-esek a 9-essel.) Az olló a Sanrenmu-n kicsit érdekesen működik, de működik. Strapabíróbbnak néz ki a Vic-énél.
Kicsit olyan, mintha annak csinálták volna a 6-os sorozatot, akinek a Vic Classic méretű bicskái túl picik.


Összegezve: Valódi versenytársnak tűnik, de meg is kérik az árát. Azért a Victorinoxnak több, mint 100 éve volt bizonyítani, a Böker legalább bevezető árnak szabhatott volna valami kedvezőbbet. A másik, hogy valahogy kidolgozatlan még az egész, pl. az enyémnek a csomagolásán (neten is láttam) létezik sárga G10-el. De a színváltozatoknak semmi nyoma, se a típusjelzésben, se a katalógusban, olyan azt kapod, ami épp van stílusban megy. (A Böker verziók zöldek vagy feketék.)

1 komment

Címkék: victorinox böker sanrenmu

A bejegyzés trackback címe:

https://edcbicska.blog.hu/api/trackback/id/tr9613977574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dslll 2022.12.03. 17:03:31

Eladtam. Vic 58mm-es helyett túl nagy volt, EDC-re meg túl pici.
süti beállítások módosítása