Utolsó kommentek

  • dslll: 2021-ben megváltam tőle. Egy időre. Nem kaptam vissza. de mégis megvan. Magyarázat: Eltört a toll rögzítőpöcke (kis szürke műanyag). Nem tudom, hogy beleakadt-e valamibe, vagy elöregedett, egyszer a... (2022.12.03. 17:09) Tartósteszt: Victorinox Midnite Manager
  • dslll: Nem használtam, így túladtam rajta. (2022.12.03. 17:04) Tartósteszt: Sanrenmu T11
  • dslll: Eladtam. Vic 58mm-es helyett túl nagy volt, EDC-re meg túl pici. (2022.12.03. 17:03) Kínai svájci
  • dslll: A gombelemet tavaly kicseréltem, mert már nagyon halovány volt. (2018.05.20. 18:07) Tartósteszt: Victorinox Midnite Manager
  • dslll: Hogy mire használom a kispengét? Nem tudom, szinte mindenre. Kisebb, így jobban irányítható. Rendes pengének van nálam másik bicska, az egykezes, azt veszem elő olyan célra, amikor megzúzhatom (kemé... (2017.10.10. 12:52) Tartósteszt: Victorinox Huntsman
  • Utolsó 20

Címkék

bicska (3) böker (2) bugyli (1) cakli (1) edc (1) enlan (1) fejesgörbe (3) francia (1) gerber (2) herbertz (1) kína (4) kkve (4) kocsis (1) leatherman (1) maskara (2) náder (2) opinel (3) révész (2) sanrenmu (5) tarjányi (1) törvény (1) victorinox (9) wenger (2) Címkefelhő

Tartósteszt: Victorinox Huntsman

2015.12.27. 12:00 dslll

Kb. 5 éve használom mindennap. Van hozzá egy bőr övtok, mert zsebben hordani kicsit nehéz. A patent hagyott már rajta némi nyomot, de azért annyira nem lelakott. A reklámfelirat olyan régen lekopott, hogy már nem is tudom mi volt az.
Szerintem ez az a legális középméretű svájci bicska, ami a legtöbb igényt ki tudja elégíteni.

A kispengét használom legtöbbet, és az ollót. Valamivel ritkábban a nagypengét és a nagycsavarhúzó/konzervnyitót is előveszem, és a csipesz is tett már jó szolgálatot.
A fűrész ritkán kell, de akkor nagyon jól jön, és sokkal használhatóbb, mint ránézésre gondolnánk.

A szerszámok acélja lágyabb a pengénél, nekem a konzervnyitó végén lévő kis csavarhúzó már némileg meg van zúzva. A penge a szokásos Victorinox 1.4110 (x55CrMo14), könnyen és gyorsan élezhető, de elég gyorsan veszti az élét.

Kötelező tartozékom, enélkül ki sem mozdulok a házból, még unokatesóm esküvőjén is velem volt (és használtam is :-)) 


(
Mivel a bicska napi használatban van, így a poszt is módosulhat. Kérdésekre szívesen válaszolok.)

p1010045.JPG

2 komment

Címkék: victorinox

A bejegyzés trackback címe:

https://edcbicska.blog.hu/api/trackback/id/tr918101912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2017.10.10. 03:36:22

tök jó poszt, amúgy nekem is abszolút EDC ezer éve vágytam már egy ilyenre, de túl drága volt az egyetemista fizetésemhez, aztán 2011-ben a csodák évében én is beszereztem a MOLnál (azóta se volt ilyen jó akciójuk)

már elsőre megtetszett, hogy rengeteg funkciója van, de mégis tök kicsi, abszolút nem ormótlan, kicsit ugyan nehéz, de hát istenem, valamit valamiért

az tökre meglepett hogy a kispengét használod a legtöbbet, mire? én 10-9-szer a nagy pengét használom, de a csavarhúzókat is, konzervet, sört, bort ezzel nyitok, a fogvájó már elveszett mert valahol elhagytam annyit használtam (mintha azt hallottam volna, hogy ingyen kicserélik??? csak be kéne menni egy szakboltba?) a csipeszt is sokat használom, sőt még a csomaghordót is, eszméletlenül erős, és mintha egy harmadik keze lenne az embernek, az olló meg főleg a fűrész volt a leginkább csalogató benne, aztán ezt a kettőt használom a legkevésbé, utóbbit szinte csak tűzrakásnál, szalonnasütésnél, amit abszolút nem használok az az ár, az ollót meg helyettesíthetném a késsel, de persze nem baj hogy van

ami nekem nagyon hiányzik róla az a fogó mert azt rengeteget használom, ha az is rajta lenne, ez lenne a tökéletes kés, így csak 97% (van egy multitoolom is, amin van, de az ehhez képes annyira szép mint egy traktor-lamborghini)

hat év alatt egyetlen egyszer se volt még élezve, és még mindig fog, pedig szinte minden nap használom, nagyon meg se kopott, pedig a táskámban tartom, nem bőrövben (túl sokáig tartana elővenni bizonyos szituációkban :D )

dslll 2017.10.10. 12:52:42

Hogy mire használom a kispengét? Nem tudom, szinte mindenre. Kisebb, így jobban irányítható. Rendes pengének van nálam másik bicska, az egykezes, azt veszem elő olyan célra, amikor megzúzhatom (keményebb is).
Ennek a nagypengéje a vésztartalék, jól megélezve. A kicsi a 'szerszámpenge'.

A csomaghordó kampó igen hasznos leesett biciklilánc helyretételéhez. :-)

Élezni nem nagy kunszt, lágy acél, gyorsan borotvaéles lesz. (Ezt csak fentem, de a Spartant már kellett élezni, elég tompa volt.)

És ha tudnád, mennyire rutinszerű mozdulat balkézzel hátranyúlni, patentet nyitni, karikánál fogva bicskát előkapni... Tuti gyorsabb vagyok, mint te a táskádból. :-)
süti beállítások módosítása