Utolsó kommentek

  • dslll: 2021-ben megváltam tőle. Egy időre. Nem kaptam vissza. de mégis megvan. Magyarázat: Eltört a toll rögzítőpöcke (kis szürke műanyag). Nem tudom, hogy beleakadt-e valamibe, vagy elöregedett, egyszer a... (2022.12.03. 17:09) Tartósteszt: Victorinox Midnite Manager
  • dslll: Nem használtam, így túladtam rajta. (2022.12.03. 17:04) Tartósteszt: Sanrenmu T11
  • dslll: Eladtam. Vic 58mm-es helyett túl nagy volt, EDC-re meg túl pici. (2022.12.03. 17:03) Kínai svájci
  • dslll: A gombelemet tavaly kicseréltem, mert már nagyon halovány volt. (2018.05.20. 18:07) Tartósteszt: Victorinox Midnite Manager
  • dslll: Hogy mire használom a kispengét? Nem tudom, szinte mindenre. Kisebb, így jobban irányítható. Rendes pengének van nálam másik bicska, az egykezes, azt veszem elő olyan célra, amikor megzúzhatom (kemé... (2017.10.10. 12:52) Tartósteszt: Victorinox Huntsman
  • Utolsó 20

Címkék

bicska (3) böker (2) bugyli (1) cakli (1) edc (1) enlan (1) fejesgörbe (3) francia (1) gerber (2) herbertz (1) kína (4) kkve (4) kocsis (1) leatherman (1) maskara (2) náder (2) opinel (3) révész (2) sanrenmu (5) tarjányi (1) törvény (1) victorinox (9) wenger (2) Címkefelhő

Chinese cheapos

2014.09.14. 12:00 dslll

Így fél év szünet után - közben azért szaporodott a gyűjtemény, vettem többet, eladtam párat - következzék egy eddig nem említett kategória: a kínai koppintások.

Elöljáróban tudni kell, hogy sok neves késgyártó Kínában gyártat. (Pl. a Spyderco nemcsak a Byrd sorozatot, de van 'eredeti' Spyderco is, pl. a Persistence vagy a Tenaciuos, általában az acéljukról lehet felismerni őket, ha 8Cr13MoV, akkor kínai. :-) És a Bökerek legtöbbje is kínai.)

Ha ott gyártatnak, akkor a megfelelő technológia már adott. A koppintások szinte biztosan ugyanarról a gyártósorról jönnek le, mint a nagy cégeknek gyártott darabok. Csak nem azon a néven, így jóval olcsóbban.

(Azért nem írom, hogy hamisítvány, vagy replika, mert az én fogalmaim szerint az mást jelent. Hamisítvány az volna, ha az eredeti néven forgalmaznák. Replika az volna, ami az eredeti másolata, tisztázott jogokkal. A kínai gyárak egyszerűen nem csinálnak saját terveket, ismert modellek alapján gyártanak késeket (mint az autóiparban)).

De, mint írtam, a technológia már a kezükben van, a minőség lényegében ugyanaz. A nagyobb gyártók - Enlan, Sanrenmu/SRM, Ganzo, Navy - saját néven futó termékei minőségileg teljesen rendben vannak, a felhasznált anyagok gyakran olcsóbbak - leginkább a pengeanyag - , de az ár a hazai piachoz van mérve, vagyis szinte viccesen olcsóak.

Én sem hittem volna korábban, de rendeltem egy Sanrenmu bicskát, így már saját tapasztalat. Apró baki, hogy a csavarokat olyan erővel húzták meg, hogy nem tudom az övklipszet átszerelni, de ezen kívül nem igazán találok hibát rajta. Dobozból kivéve nagyon éles, középre záródik, csukva is határozott végállása van, kinyitva nem lötyög, sőt záráskor van egy akadópont a pengének  - keresztzáras - hogy ne vágjam le az ujjam. Ugyan más méret, ezért nehéz összehasonlítani, de minőséget és kidolgozást tekintve jobb, mint a szintén Kínában gyártott Byrd-öm (ami 'legális' amerikai tervek alapján készült, ezt azért érezni az ergonómián), és közben feleannyiba sem került!

Magyarországon is kapható, és bár még az itteni ár is baráti, én kintről rendeltem, a magyar ár kb. 60%-áért.
Azt hiszem, nemsokára követi egy Enlan. Csak az asszony még nem tudja..... ;-)

1 komment

Címkék: kína sanrenmu

A bejegyzés trackback címe:

https://edcbicska.blog.hu/api/trackback/id/tr706524887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kobaljov 2014.09.21. 10:46:46

A Böker-nél is nagyjából beazaonosíthatóak, hogy mik a kínaiak (pl. a Magnum sorozat tűnik nekem annak) + ha jól emlékszem valamelyik kiállítás beszámolóra akkor ők hivatalosan is foglalkoznak más gyártók termékeinek forgalmazásával, azoknál fel is tüntetik a gyártót (pl. a katalógusukban vannak Nitecore zseblámpák).
süti beállítások módosítása